Thursday, December 31, 2009

Sayang dan Cinta

Sayang dan cinta..
Adakah ianya berbeza?
Kekadang aku sukar membezakannya...tapi hakikatnya ianya berbeza...
Aku sayang Ibu ku...Ayahku...Adik..Abang...
Sayang anak-anakku...
sayang isteriku...
sayang agama ku..
sayang tanahair...

tapi cinta ku...
ada orang kata cinta pada tanah air...cinta pada agama...

sama kan...


tapi itu perkara yang berbeza....

cinta dan sayang pada manusia memang berbeza...cinta pada manusia tentunya mendalam
lebih-lebih lagi bila kita tahu insan yang kita cinta itu juga menyintai kita...
cinta pada tanah air dan agama tidak sama seperti kita cintakan seseorang insan..
kita tahu tanah air dan agama sesuatu yang tidak mempunyai perasaan...tapi kita tetap cintakan tanah air dan agama kita..

cinta pada seseorang bermaksud kita cintakan kan dia....kita ingat pada dia setiap masa...kita bimbang sekiranya sesuatu berlaku pada dia...kita suka berbicara dengan dia...hati kita suka mendengar suaranya...hilai tawanya membuatkan kita senang...

adakah cinta pada manusia kekal?...tidak akan berkurang?..akan bertambah?...aku tak tahu...orang yang aku cinta tak mampu aku miliki...

No comments:

Post a Comment