Thursday, December 31, 2009

LOJIK

Lojik...

Sukar memikirkan sesuatu yang tak lojik...Ia berlaku tapi kekadang tiada lojiknya...
Ahli silap mata buat majik....tak lah susah sgt nak pikir sekarang sbb ada rancangan TV kat astro AXN tu dah dedahkan penipuan ahli silap mata buat majik...

Perkara-perkara paranormal tak usah difikirkan..kerana ianya bukan urusan kita...Tapi kalau melibatkan diri sendiri...hati dan perasaan kita...susah jugak bila difikirkan...

Sentiasa memikirkan seseorang yang aku sendiri tak brapa kenal....aku tak tau mana rumah dia...aku tak tau sapa mak & ayah dia...aku tak tau dia keje apa...aku tak tau latarbelakang dia...lojik ke...? tak lojik kan!

Pastu punyalah gembira kalau dapat berhubungan dengan dia....kenapa ntah...aku pun tak tau...
aku betul-betul tak tau...walhal aku bukan boleh berada dekat dia....tak boleh buat apa-apa pun kalau dia jatuh ke...sakit ke...apa2 ke..tapi aku sentiasa risau akan dia...aku sentiasa fikir apa yang dia buat...dirinya sentiasa berada dalam otak aku...aku pun tak tak tahu...dia tu pikirkan pasal aku ke idak?

tapi aku suka pikir pasal dia...aku tak boleh berhenti fikirkan pasal dia...hatiku senang kalau dapat bercakap ngan dia...dia ada dalam otak aku...kekadang aku berangan mcm mat jenin...
tapi hakikatnya aku sentiasa sedar..aku tak boleh berada dekat dengan dia...apa lagi memiliki dia mustahil sama skali...malah aku sentiasa berharap dia bertemu dengan orang lain...dan menjaga dia..

aku ni gila ke? tak...aku belum gila...aku masih waras...aku masih pergi keje...pergi kelas...tekun dalam kerja aku...bos sentiasa puji...aku masih teguh dalam iman aku...kepada ALLAH swt

atau...aku ni bodoh kot...ye la...aku ni bolehlah di katakan bodoh...berangan untuk memiliki sesuatu yang mustahil...mat jenin pun lagi cerdik dari aku..sbb dia berangan sesuatu yang tak mustahil...

kata orang cerdik pandai...manusia selagi ada harapan dia akan berusaha mencari jalan...
tapi aku tak berusaha pun...malah aku tak nak berusaha ke arah tu...
aku cuma nak dok camni...layan..sbb rasa bahagia...dan satu hari aku tau ianya akan berakhir...
walaupun hati aku tak mahu ianya berakhir...itu amat mustahil..

aku sayang isteri aku...anak2 aku....mereka ibarat nyawa bagi aku...kalau dia orang tak der...aku lemah untuk meneruskan hidup...memikirkan air mata isteri aku gugur semasa melahirkan anak-anak sudah cukup untuk aku menyayangi dia seumur hidup...terima kasih isteriku...walaupun isteriku banyak kekurangan tetapi itu adalah kelemahan ku...keputusan aku yang tak boleh aku kesalkan...itu prinsip aku...aku gagal mendidik dia dengan baik...aku tak kisah tu...yang aku tahu...dia isteri yang baik..patuh pada perintah ku...perintah agama...dan menjaga anak2 ku dengan baik...

tapi si dia memberi aku kebahagiaan...memberi aku dorongan untuk terus ke depan...dan yang paling baik aku semakin dekat dengan ALLAH swt sejak aku kenal dia...ALHAMDULILLAH...itu sudah cukup bagi aku...

dia istimewa...dia cantik..budi pekerti yang baik...hamba ALLAH yang taat...dia mungkin lebih baik dari aku ni...dia ada segala-galanya...aku sendiri pun tak tahu apa yang dia tak ada...hanya dia saja yang tahu...tapi pada aku..dia amat sempurna...aku tak pernah kenal orang sesempurna dia...itu membuatkan aku takut dan amat mustahil bersama dia...kekadang aku terfikir macamana agaknya hendak menjaga orang sesempurna itu...tentu mesti mempunyai keupayaan yang sangat tinggi dalam segala-galanya...kalau aku belum berkahwin pun aku tak akan mampu memiliki dia...aku takut dengan kesempurnaan dia...

Jadi aku buat kesimpulan...aku hanya singgah sebentar saja...nanti aku pergi...umpama duduk kat bus stand..terjumpa seseorang...kita suka kat dia...kita berbual..bersembang...lepas tu bila bas dia datang....dia naik...maka berakhirlah kegembiraan yang sementara itu...begitulah agaknya...

aku akan cuba melupakan dia bila dia dimiliki orang...INSYALLAH...walaupun amat mustahil...






l

No comments:

Post a Comment