Thursday, January 28, 2010

MARAH...

Sesetengah orang senang saja naik marah....tanpa memikirkan akibat. Atau dah fikir tapi tahu camana nak atasi akibat yang akan datang? Aku dulu pun camtu jugak...mudah naik marah...naik angin...(masa dalam jahiliyah la ni...)...tapi bila datang akibat...pastu tak tau camana nak atasi...

so ambil pengajaran...

Bekas bos aku tu semalam...marah aku sebab tuduh aku hijack staff dia....tanpa usul periksa dia marah pot pet pot pet pot pet..tak henti 10 minit...aku diam jer...i never retaliate...its weird!!!!..1st time kot aku diam camtu...aku bukannya takut ngan dia pun...aku selalunya talkative ngan dia...pastu aku rasa sikap dia memalukan...esoknyer aku email kat dia...dia tak response..apa agaknya dalam hati dia..biar ar.....

Semakin dekat dengan ALLAH swt...semakin kurang sikap amarah tu...Insyallah...
Dulu Dina & Trisyia tu selalu aku marah...tapi sejak Irsyad..Ikhwan...aku tak marah lagi..tak tahu kenapa..dah penat ke...apa ke..aku pun tak tau...nakal camana pun ikhwan tu aku tak marah pun...kalau Irsyad tu lojik lah...tak nakal Irsyad tu...pasif...sebab dia kot aku berhenti marah...lama sangat kot aku tak marah anak...bila tiba masa Ikhwan ni...aku dah lupa kot camana nak marah...

Atau mungkin sekarang ni aku selalu teringat kat ayah aku kot...macamana kesan dia marah pada aku dan adik beradik yang lain....

Aku tak tahu...tapi yang pasti aku susah sangat nak marah orang sekarang ni...kekadang rasa kekurangan diri pulak...rasa macam bertukar personaliti...aku dah jadi orang lain agaknya...diluar sama...tapi di dalam dah lain...

penghijrahan kepada yang baik adalah rahmat...ALHAMDULILLAH...

No comments:

Post a Comment